Kreativní psaní

09.01.2018

Tento víkend jsem absolvovala první kurz kreativního psaní. Bylo to velmi příjemné, osvěžující a blahodárné. Proto jsem se rozhodla se s Vámi o tom podělit a začít pořádně psát :)

Během tohoto kurzu jsme absolvovali velké množství her s textem a psaním, se kterými bych Vás ráda seznámila na některém z mých seminářů. Dále automatické psaní, kdy člověk píše myšlenky, tak jak mu letí hlavou. Tato metoda je velmi příjemná, pro sumarizaci vlastní mysli. Dalo by se to nazvat i takovou meditací, až na to že se nesnažíte mít v hlavě prázdno. Tužka Vám pomáhá udržovat lineární běh Vaší mysli a vy ho zachycujete. Nejčastěji se s automatickým textem setkáváme při psaní deníku. Psát si deník bych doporučila snad všem, já sama to už pár let dělám a je to velmi příjemné. Nedělám to sice každý den, ale jednou za čas, když mám pocit, že mám v hlavě moc myšlenek, moc vlastních konfrontací, tak to ze sebe dostanu ven. Nejedná se ani o psaní deníku stylu " Milý deníčku, dnes jsem prožila...", ovšem i tato metoda je dobrá a přínosná v případě, že si pisatel napíše ke každému dnu 3 positiva dne, a za co je na sebe ten den hrdý, že se mu povedlo :) Prostě je jedno, co budete psát ten papír to unese a ten deníček se na Vás nebude zlobit. A je moc fajn se jednou za čas vrátit ke svým náhodně zachyceným myšlenkám.

Třetí zajímavé cvičení, co bych doporučila vyzkoušet, je psaní spojené s hmatovým vjemem. Poproste někoho, aby Vám dal do dlaně malý neznámí předmět. Nedívejte se na něj. Zkoumejte ho. Zjistěte, co za předmět to je, jak na Vás působí, jaký má materiál, čeho je součástí jen pomocí Vašeho hmatu. Držte předmět stále v dlani a začněte k němu něco psát, to co Vás k němu napadne, hádanku která se Vám schovává v dlani. Nechte se unést tím předmětem :) 

Klidně pište jestli jste něco vyzkoušeli a jaké to bylo. Nebo přijďte na můj seminář do MLstudida a vyzkoušejte si přímo se mnou něco z ArteT :) Já se s Vámi dnes rozloučím, tím co jsem napsala pomocí hmatového vjemu :)

MíŠa

©  MíŠa DeLeviŠ, Brno
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky